Zo vergroot je de naamsbekendheid van je bedrijf

Als bedrijf is het belangrijk om een goede naamsbekendheid te hebben. Hierdoor blijf je top-of-mind en dat kan je nieuwe klanten opleveren. Een goede naamsbekendheid zorgt er bovendien sneller voor dat mensen opnieuw een product of dienst bij je afnemen. Reden genoeg om hier aandacht aan te besteden als je het ons vraagt. Maar hoe doe je dit precies? In deze tekst helpen wij je op weg.

Creëer waardevolle content
Zo’n beetje elk bedrijf heeft een website. Logisch, want op deze manier ben je online vindbaar. Gebruik jij je site enkel als online visitekaartje? Jammer, want je kunt er veel meer uit halen. Zo is het een uitstekend middel om je naamsbekendheid te vergroten. Veel mensen richten zich namelijk tot het internet als ze op zoek zijn naar een product of dienst. Door waardevolle blogs of interessante video’s te plaatsen, vergroot je de kans dat ze uiteindelijk op jouw site belanden. Je kunt een combinatie van beide maken, maar ook voor één van de twee kiezen.

Laat je zien op sociale media
Om de naamsbekendheid van je bedrijf te vergroten, kun je ook sociale media gebruiken. Veel mensen zijn tegenwoordig actief op meerdere platforms, waardoor je er makkelijk en snel een groot publiek mee bereikt. Beperk je niet alleen tot het aanmaken van een account, maar laat je ook zien. Deel regelmatig berichten of maak video’s die je doelgroep aanspreken. Als de content die je plaatst leuk en interessant genoeg is, kan deze zelfs gedeeld worden. Op deze manier bereik je een nog (veel) groter publiek.

Ga op een beurs staan
Beurzen zijn een goede manier om aan de naamsbekendheid van je bedrijf te werken, want er komen veel bezoekers op af. Om zoveel mogelijk bezoekers naar je stand te trekken, moet je het interessant maken. Dit kun je doen door je stand mooi aan te kleden, maar ook door weggevers te gebruiken. Laat bijvoorbeeld pennen bedrukken met het logo van je bedrijf en geef deze mee aan iedereen die je spreekt. Ze worden op deze manier telkens aan jouw bedrijf herinnerd als ze de pen gebruiken.

Maak online reclame
Een aantal jaar geleden adverteerden veel bedrijven in huis-aan-huiskranten of andere geprinte media om hun naamsbekendheid te vergroten. Omdat steeds minder mensen deze media lezen, is dit tegenwoordig minder interessant. Wil je toch adverteren? Dan biedt online reclame maken uitkomst. Veel sites hebben ruimte voor advertenties, zoals banners. Het voordeel van online adverteren is dat je er een groter publiek mee bereikt dan adverteren in geprinte media. Mensen zijn tegenwoordig immers meer online.

Sponsor een lokale vereniging
Bij sponsoren denken veel bedrijven al snel aan een reclamebord of shirtsponsoring. Je kunt het ook origineel aanpakken en bijvoorbeeld koffiemokken voor de kantine sponsoren. Naast het logo van de vereniging laat je ook het logo van jouw bedrijf erop drukken. Het voordeel van zo’n gepersonaliseerde mok is dat veel mensen hem in de handen hebben. Bij ieder gebruik komen ze in aanraking met jouw bedrijf en dat kan je nieuwe klanten opleveren.

Foto van Angelie
Angelie

Hallo, ik ben Angelie, een gepassioneerde schrijver die graag verhalen en ideeën tot leven brengt. Schrijven is voor mij een manier om informatie helder over te brengen en lezers te inspireren. Ik werk aan verschillende onderwerpen, van lifestyle tot educatieve content, en zorg ervoor dat elk stuk tekst boeiend en toegankelijk is. Door mijn liefde voor taal probeer ik altijd de juiste woorden te vinden om de boodschap duidelijk en aantrekkelijk te maken. Het plezier dat ik haal uit schrijven motiveert me om steeds nieuwe dingen te leren en mezelf verder te ontwikkelen als schrijver.

Deel dit artikel